söndag 29 juli 2012

Svedja läger och villan!

Jag har redan skrivit lite om svedja lägret men inte mycket. Men det var nog väldigt roligt där och jag fick några nya vänner och lärde känna gamla vänner lite bättre. Vi hade många lekar och simmade och pratade och annars bara hade roligt :D Jag, Amanda, Sofia, Jenna, Anna- Li och Linn byggde en bondgård eller något liknande med kottar som djur och vass som hus :D


En lek

Jenna

Jenna

Emma där vi samlades

Maria

De hade hissat flaggan

Kuppipallo turnering

Vårt lag Jennona o komppani

kikko

jag minns inte vad de här hette

En läger eld på bondgården

En hund

många andra djur


 Hela bondgården




Där vi sov, bastun och toaletten

Svedjas stora hu där vi åt och samlades




Och så fick vi en glass innan vi åkte hem :)




Efter lägret åkte Jag, mamma, pappa, Jennie och Evelina till villan och var där tills idag. Jag Vaknade inatt kl 4.00 av feber så jag kunde inte sova men då tog jag en burana och somnade om sen vaknade jag ca kl 5.00 och somnade om och vaknade vi ca kl 6.00 och då kunde jag inte somna om för att det åskade så mycket., då satte jag mig ner och tittade och fota lite av regnvädret men jag fick inte någon bra bild av åskan. Det var en som slog ner så hårt att jag hoppade till och jag såg en stor blixt nära mig. Pappa fyllde 41 år igår och Tom och Karolina kom till villan idag .


Kalle

Kajsa

Tjattarna

En flicka som jag rita åt Moa

Lite från regnvädret

Vet inte vad jag kan skriva mer om så ha de bra!


//Meme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar